Το μέλλον του e-commerce και οι προβλέψεις για το 2020

Posted at:

20 February, 2020

Reading time:

18 min read

Το μέλλον του e-commerce και οι προβλέψε

Το e-commerce, αποτελεί μια τεράστια βιομηχανία στην σύγχρονη εποχή και έτσι δεν μας δημιουργεί καμία έκπληξη το γεγονός , ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες σχετικά με το μέλλον του.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο, για το έτος 2019 έφτασαν τον αριθμό των 3.500.000.000.000 δολαρίων. Γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί, μια όλο και πιο προσοδοφόρα επιλογή για τις επιχειρήσεις.

Μπορεί το e-commerce να φαντάζει κάτι τεράστιο, αλλά σίγουρα δεν αποτελεί μια νέα τάση.

ecommerce-mellon_shop

Στην πραγματικότητα, οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου γνώρισαν μια ανοδική πορεία από το 2014-2019, με ένα μέσο ποσοστό αύξησης, της τάξης του   25,6 %. Αυτό αποδεικνύει ότι το ηλεκτρικό εμπόριο βρίσκεται σε ένα επίπεδο συνεχιζόμενης ακμής.

Πρόκειται  για μια βιομηχανία που πάντα αλλάζει και μετατοπίζεται, σε μια προσπάθεια να διαμορφώσει τον τρόπο  με τον οποίο, οι άνθρωποι από κάθε γωνία του κόσμου θα αγοράζουν τα προϊόντα της εκάστοτε επιχείρησης.

Το λιγότερο που μπορούμε να υποθέσουμε για το μέλλον του e-commerce, είναι ότι φαντάζει συναρπαστικό. Αναμένονται πολλές αλλαγές τα επόμενα χρόνια και εμείς είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να καταλάβετε, πως θα μοιάζει τα επόμενα έτη.

Σήμερα λοιπόν, θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε κάποιες από τις τάσεις του e-commerce για το 2020. Θα παρουσιάσουμε τις αλλαγές, που πιστεύουμε ότι θα μας επηρεάσουν περισσότερο κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών και θα αναλύσουμε τους λόγους για τους οποίους θα συμβεί κάτι τέτοιο.

Υπάρχουν πολλά τα οποία πρέπει να πούμε, οπότε ας ξεκινήσουμε.

Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου για τους εμπόρους - επιχειρηματίες

1. Οι αναπτυσσόμενες αγορές θα παίξουν σημαντικό ρόλο

ecommerce-mellon_markets

Αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία, η Κίνα, η Βραζιλία, η Ρωσία και η Νότια Αφρική προβλέπεται να διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Αυτό μπορεί να μην είναι εντελώς περίεργο, δεδομένης της πρόσφατης ανάπτυξης των οικονομιών αυτών των Εθνών. Ας εξετάσουμε το θέμα λίγο καλύτερα.

Υπολογίζεται ότι περίπου  3.000.000.000 άνθρωποι από τις αναδυόμενες αγορές θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το 2022 και μετά, οι οποίοι μπορεί να λειτουργήσουν ως πιθανοί αγοραστές. Ο αριθμός είναι μεγάλος το ίδιο και οι πιθανοί πελάτες.

Αναμένεται επίσης ότι από το 2022 και μετά το 20% όλων των ηλεκτρονικών πωλήσεων, θα προέρχονται από αγοραστές που κατοικούν σήμερα σε αυτές τις αναδυόμενες αγορές.

Αυτό το οποίο είναι αρκετά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές από αυτές τις αγορές, αυτή τη στιγμή, είναι σχετικά ανεκμετάλλευτες από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές δυνατότητες, για τις υπάρχουσες επιχειρήσεις, να επεκταθούν και να φθάσουν σε νέο αγοραστικό κοινό.

Σημαίνει επίσης, ότι δίνονται πολλές ευκαιρίες σε νέα e-commerce brands να εμφανιστούν σε αυτές τις αναδυόμενες αγορές, και να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους στις τοπικές αγορές.

2. Φυσικά και online καταστήματα

ecommerce-mellon_debate

Δεν μπορούμε να μιλάμε για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου χωρίς να αναφερθούμε σε μια συζήτηση, η οποία ολοένα και γίνεται πιο έντονη, σχετικά με τα φυσικά και τα online καταστήματα.

Γενικά υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν την μια πλευρά και κάποιοι που υποστηρίζουν την άλλη.

Υπάρχουν εκείνοι οι άνθρωποι που θεωρούν ότι είναι θέμα χρόνου τα online καταστήματα να εξαφανίσουν τελείως τα φυσικά και υπάρχουν και εκείνοι που υποστηρίζουν, ότι τα φυσικά καταστήματα περνούν μια περίοδο αναγέννησης.

Η δική μας άποψη;

Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός, ότι οι πωλήσεις των online καταστημάτων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτές των φυσικών καταστημάτων. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα φυσικά καταστήματα δεν παραμένουν ακόμα πολύ σημαντικά στοιχεία για τα e-commerce brands.

Αντί να λειτουργεί ως μια real-life version για το online κατάστημα, στο οποίο έτσι και αλλιώς οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε περισσότερα προϊόντα, το φυσικό κατάστημα φαίνεται να έχει αλλάξει και να προσφέρει πλέον μια μοναδική αγοραστική εμπειρία.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την εταιρεία της Nike, η οποία έχει επεκταθεί και στη Νέα Υόρκη και στη Σαγκάη, δημιουργώντας βιωματικά καταστήματα ή όπως τους αρέσει να τα αποκαλούν, "σπίτια της καινοτομίας".

Στα νέα καταστήματα της Nike μπορείτε να παραλάβετε αποκλειστικά προϊόντα, να τα προσαρμόσετε στις δικές σας απαιτήσεις, με τα δικά σας  χέρια, να συμμετέχετε σε τεστ γυμναστικής, να δοκιμάσετε ολοκαίνουργια προϊόντα παίζοντας διασκεδαστικά παιχνίδια, να έχετε τον δικό σας  προσωπικό πωλητή και πολλά άλλα.

Αυτές είναι εμπειρίες που δεν μπορείτε να έχετε σε ένα online κατάστημα, το οποίο θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να εδραιώσει το brand του και να αποκτήσει πιστούς πελάτες.

3. B2B στο ηλεκτρονικό εμπόριο

ecommerce-mellon_b2b

Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν βασίζεται πλέον σε μια B2C διαδικασία. Οι πωλήσεις B2B ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να αυξηθούν σε $6.600.000.000.000 φέτος .

Υπάρχει η τάση από τις επιχειρήσεις να αγοράζουν  το λογισμικό, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες για το εργατικό δυναμικό τους. Είναι πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις να έχουν το λογισμικό που χρειάζονται ώστε να αυτοματοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες διεργασίες και να διαθέτουν στο προσωπικό τους τις καλύτερες εργονομικές καρέκλες για την ευεξία τους.

Η B2B διαδικασία δεν αφορά μόνο τους εμπόρους - επιχειρηματίες. Είναι μια ακμάζουσα βιομηχανία που οδηγείται από την SaaS και τις επιχειρήσεις τεχνολογίας. Καθημερινά μαθαίνουμε και για ένα νέο εργαλείο που αυτοματοποιεί ή αναδημιουργεί τις δραστηριότητες, ώστε να μειώνεται ο χρόνος διεκπεραίωσης κάποιων χειρωνακτικών εργασιών στο γραφείο.

Η πρόοδος στην τεχνολογία κάνει τη ζωή μας ευκολότερη, και τις επιχειρήσεις περισσότερο κερδοφόρες, έτσι δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις διαθέτουν όλο και περισσότερα χρήματα από τον προϋπολογισμό στις B2B αγορές κάθε έτος.

Εάν το κατάστημά σας ανήκει στην κατηγορία της B2B διαδικασίας, θα πρέπει να είστε σίγουρος , ότι το eshop σας επιτρέπει τις μεγάλες παραγγελίες, την τιμολόγηση, τις εκπτώσεις, καθώς και τη δυνατότητα της εύκολης αναδιάταξης όπως για παράδειγμα η λύση του Shopify e-commerce. Διαθέτοντας όλα αυτά τα χαρακτηριστικά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, βρίσκεται στο δρόμο για την επιτυχία.

4. Αυτοματοποίηση ηλεκτρονικού εμπορίου

ecommerce-mellon_automation

Η αυτοματοποίηση στο ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μια συνεχώς αναπτυσσόμενη διαδικασία μιας online επιχείρησης. Η διαδικασία ξεκινά από την αυτοματοποίηση     του marketing, της αποθήκευσης και συνεχίζει. Κάθε τμήμα ή επιχειρηματική μονάδα έχει ένα στοιχείο που μπορεί να αυτοματοποιηθεί σε κάποιο βαθμό.

Αυτή η τάση είναι σημαντική καθώς βοηθά τους υπαλλήλους να μειώσουν τον χρόνο που χρειάζονται για να ολοκληρώσουν μια εργασία και να αυξήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν μεγάλες αποθήκες για την εκτέλεση των δραστηριοτήτων τους μπορούν να επενδύσουν στη ρομποτική ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές και ταυτόχρονα να αποδεσμευτεί το προσωπικό τους από μια ρουτίνα και να ασχοληθεί με πιο σημαντικά καθήκοντα.

Η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να επωφεληθεί από το λογισμικό αυτοματισμού, καθώς μπορούν να προγραμματιστούν ειδοποιήσεις απογραφής και αναδιάταξης σε περίπτωση που μειώνεται το απόθεμα.

Η αυτοματοποίηση ηλεκτρονικού εμπορίου, δεν έχει όρια. Με μια μικρή έρευνα μπορείτε να βρείτε το λογισμικό, που θα βοηθήσει πραγματικά το προϊόν σας.

5. Αποθήκευση και διαχείριση

ecommerce-mellon_storage

Μια άλλη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο που αναπτύσσεται αργά, αλλά έχει πολλές δυνατότητες σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η αποθήκευση, η διαχείριση αλλά και η αποστολή των προϊόντων από τρίτους. Δεδομένου ότι περισσότεροι πελάτες αγοράζουν τα αγαθά τους online, υπάρχει η ανάγκη για τα κέντρα αποθήκευσης και διαχείρισης, ώστε  να μπορούν να σταλούν και να παραδοθούν τα προϊόντα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Σε όλο τον κόσμο τα κέντρα αυτά γίνονται πιο "έξυπνα" και πιο αυτοματοποιημένα. Αυτά τα δίκτυα υπηρεσιών εγγυώνται την γρήγορη αποστολή των προϊόντων της επιχείρησής σας, την πρόσβαση σε real time data, συνεχίζοντας εσείς να εκπροσωπήσετε το brand σας, στον πελάτη σας από την ολοκλήρωση της παραγγελίας μέχρι την παράδοση της.

Οι σημερινοί επιχειρηματίες ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν πολλές απαιτήσεις από τα κέντρα αυτά και προσέχουν ιδιαίτερα τις επιλογές τους. Όταν τα προϊόντα του online καταστήματός σας, βρίσκονται σε πολλές τοποθεσίες σε μια χώρα, ή τον κόσμο, η λειτουργία αυτή, τα τοποθετεί αυτόματα πιο κοντά στους πιθανούς πελάτες σας, πράγμα που σημαίνει λιγότερο χρόνο μεταφοράς και μικρότερο κόστος.

Ποτέ πριν δεν υπήρχε τόσο έντονος ανταγωνισμός στους χρόνους παράδοσης των προϊόντων, όπως σήμερα, αλλά υπάρχει ένας προσιτός τρόπος, ώστε να μπορέσετε και εσείς να τους συναγωνιστείτε.

6. Περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι αγοραστές

ecommerce-mellon_enviroment

Οι σημερινοί αγοραστές ενός eshop είναι πιο έξυπνοι και πιο απαιτητικοί, σε σχέση με παλαιότερες εποχές. Δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τιμή που μπορεί να έχει ένα προϊόν, αλλά φροντίζουν να ενημερωθούν για το αντίκτυπο που έχει το προϊόν αυτό στο περιβάλλον. Για ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών το πλαστικό ως υλικό είναι εκτός επιλογής τους και προτιμούν το γυαλί.

Η προσφορά προϊόντων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, είναι κάτι περισσότερο από μια λέξη-κλειδί, που θα προσελκύσει ως πελάτες, άτομα που είναι ευαισθητοποιημένα σε σχέση με το περιβάλλον. Καλό θα ήταν, όλοι οι έμποροι να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα τους δεν δημιουργούν αρνητικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον.

Για παράδειγμα, αν είστε μια εταιρεία που ασχολείται με το μακιγιάζ θα μπορούσατε να εξετάσετε την εναλλακτική τα προϊόντα που προσφέρετε στους πελάτες σας να είναι φυτικά. Πρόκειται για μια δημοφιλή τάση που μάλιστα βρίσκεται σε ανοδική πορεία.

7. Iδιωτική ετικέτα

ecommerce-mellon_label

Ιδιωτική ετικέτα σημαίνει ότι μια εταιρεία παράγει ένα μοναδικό προϊόν το οποίο συσκευάζεται και πωλείται υπό την επωνυμία μιας άλλης εταιρείας. Αυτό σημαίνει, ότι οι έμποροι μπορούν να δημιουργήσουν μοναδικά προϊόντα χωρίς να επενδύουν πολλά κεφάλαια για να ξεκινήσουν τη δική τους σειρά προϊόντων. Οι εταιρείες μπορούν να βασιστούν στους κατασκευαστές  για να παράγουν προϊόντα που είναι εξειδικευμένα για τις ανάγκες του κοινού τους.

Η ιδιωτική ετικέτα, είναι πολύ σημαντική για μια επιχείρηση δεδομένου ότι αυξάνει την αντιληπτή αξία του προϊόντος. Για τις επιχειρήσεις που πωλούν μη επώνυμα προϊόντα, η ιδιωτική ετικέτα είναι το σωστό επόμενο βήμα για την ανάπτυξη της επιχείρησης.

Γιατί  όμως, αυτή η τάση ανήκει και στο ηλεκτρονικού εμπόριο;

Εάν λειτουργείτε σε μια εξειδικευμένη βιομηχανία που πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο συγκεκριμένα υλικά και να ακολουθείτε συγκεκριμένα πρότυπα τότε η ιδιωτική σήμανση είναι ο σωστός τρόπος για να πάει μπροστά η επιχείρησή σας.

Για παράδειγμα, η εταιρεία,  VegexPro παρέχει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με πιστοποιήσεις όπως Organic, HACCP, Kosher, Halal, RAW, Vegan, Gluten-Free και Fair Trade.

Αυτή η τάση στα πιο προσαρμοσμένα προϊόντα καθιστά το ηλεκτρονικό εμπόριο προσιτό και μειώνει τα εμπόδια για την είσοδο νέων επιχειρήσεων σε ένα άκρως ανταγωνιστικό χώρο.

8. Η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών θα γίνει ακόμα σημαντικότερη

ecommerce-mellon_mobile

Όταν πρόκειται να συζητήσουμε για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, ένα πράγμα είναι σαφές, ότι θα δοθεί μεγάλη έμφαση στις συσκευές που θα χρησιμοποιούν οι αγοραστές για τα online ψώνια τους.    

Αλλά, γιατί;

Λοιπόν, στο παρελθόν, οι περισσότερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου είχαν στο μυαλό τους, ότι οι αγορές θα γίνονταν κυρίως από desktop. Σήμερα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου σχεδιάζουν τα eshop τους, έχοντας στο μυαλό τους πρώτα τους χρήστες των κινητών και στην συνέχεια τους χρήστες υπολογιστών.

Μπορεί αυτή η αλλαγή να ακούγεται περίεργη, αλλά έχει πραγματικά νόημα εάν σκεφτεί κανείς, ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θεωρείται, ότι το 45% των αποφάσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα παίρνονται από το κινητό, ποσοστό που αντιστοιχεί σε έσοδα των $284.000.000.000.

Αλλά, αυτό που είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον, είναι η έρευνα που έχει διαπιστώσει ότι το 56% των αγοραστών έχουν ήδη χρησιμοποιήσει τις κινητές συσκευές τους για την έρευνα των προϊόντων που θέλουν να αγοράσουν ενώ βρίσκονται στο σπίτι.

Πλέον, οι αγοραστές θέλουν να μπορούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους από όλες τις συσκευές τους και είναι κάτι το οποίο μπορείτε να πετύχετε εύκολα και απλά εάν χρησιμοποιείτε στο eshop σας, την πλατφόρμα του Shopify.

Θα έχετε πρόσβαση σε πολλές και διάφορες ενότητες οι οποίες δημιουργούνται  για να εξασφαλίσουν, ότι οι πελάτες σας θα προβούν στην αγορά των προϊόντων σας ανεξάρτητα τη συσκευή που θα χρησιμοποιήσουν.

Ακόμα, μπορείτε εύκολα να ελέγξετε την προσαρμοστική ικανότητα του site σας σε μικρότερες συσκευές, όπως είναι αυτές του κινητού  βλέποντας ακριβώς αυτό που θα βλέπει το κοινό σας. Πρόκειται για ένα από τα πολλά προνόμια, που θα έχει η επιχείρησή σας εάν χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Shopify.

9. Το βίντεο βρίσκεται σε ανοδική πορεία

ecommerce-mellon_video

Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στην βιντεοσκόπηση, επειδή το βίντεο προβλέπεται να διαδραματίσει  πολύ σημαντικό ρόλο στο μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Έρευνα έχει διαπιστώσει ότι το 60% των αγοραστών προτιμούν να παρακολουθήσουν ένα βίντεο για ένα προϊόν παρά να διαβάσουν την περιγραφή του πριν το ψωνίσουν. Ακόμα το 64% των αγοραστών προβαίνει στην αγορά του προϊόντος, αφού έχει παρακολουθήσει το βίντεο του brand, στα social media.

Αυτές οι αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού, ίσως είναι αποτέλεσμα της εξέλιξης των δημοφιλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram και το Snapchat, τα οποία διαθέτουν προωθητικές ενημερώσεις (Instagram Stories) που δίνουν μεγάλη έμφαση στο περιεχόμενο του βίντεο.

Ακόμα,  θα μπορούσε να οφείλεται στην ανάπτυξη των επιτυχημένων καναλιών YouTube που ασχολούνται με το να "ξεπακετάρουν" να εξετάζουν και να ασκούν κριτική σε καινούρια προϊόντα της αγοράς.

Συνδυάζοντας αυτούς τους δύο παράγοντες δεν πρέπει να μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός, ότι οι αγοραστές προτιμούν να παρακολουθούν το βίντεο ενός προϊόντος κατά τη διάρκεια της διαδικασίας  των αγορών τους παρά να διαβάζουν την περιγραφή του.

Δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε πολύ μακριά για να δούμε ότι σε λίγα χρόνια οι περισσότερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα προσαρμοστούν σε αυτή την νέα κατάσταση.

Έτσι, εάν θέλετε να έχει επιτυχία το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, προσθέστε προϊοντικά βίντεο στη στρατηγική του μάρκετινγκ σας.

10. Το μέλλον του Ecommerce Marketing

ecommerce-mellon_future

Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δεν μπορούν να επιτύχουν μόνο με το να έχουν καλά προϊόντα, πρέπει να μπορούν να πείσουν τους πελάτες τους να τα αγοράσουν.

Αυτός είναι και ο λόγος που το online μάρκετινγκ θα είναι πάντα η πεμπτουσία ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος και όχι μόνο.

Αλλά σπουδαίο μάρκετινγκ συχνά σημαίνει και προσαρμογή

Ποιο θα είναι το μέλλον του e-commerce marketing; Πώς πρέπει να μοιάζουν τα brand για να εξασφαλιστεί το γεγονός ότι θα φτάσουν στους κατάλληλους αγοραστές μέσω των σωστών καναλιών;

Δεδομένου ότι οι αγοραστές γίνονται όλο και περισσότερο εξοικειωμένοι με την περιήγηση και την πραγματοποίηση αγορών από τις κινητές συσκευές τους, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να προσπαθήσουν να βελτιστοποιήσουν τις εκστρατείες μάρκετινγκ για τις κινητές συσκευές. Αλλά δεν είναι μόνο το μάρκετινγκ των κινητών συσκευών που αναμένεται να αναπτυχθεί για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το content marketing προβλέπεται ότι θα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το κοινό σε λίγα χρόνια. Έρευνα έχει αποδείξει ότι το 78%  των αγοραστών ισχυρίζονται ότι το     σχετικό περιεχόμενο αυξάνει την πρόθεσή τους, για να προβούν στην διαδικασία της αγοράς του προϊόντος που επιθυμούν.

Ουσιαστικά, το σωστό περιεχόμενο βοηθά τις εταιρείες να πείσουν τους πιθανούς πελάτες, για το τι αντιπροσωπεύει η επιχείρησή τους και αυτό είναι μια σημαντική νίκη την οποία όλα τα brands, ελπίζουν να κερδίσουν με την βοήθεια του μάρκετινγκ.

11. Personalization το κλειδί για την επιτυχία

ecommerce-mellon-personalization

Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου προσπαθούν να βοηθήσουν τους πελάτες τους να αποκτήσουν το βέλτιστο "Customer Experience".

Υπάρχουν πλέον αλγόριθμοι σε ισχύ, που συλλέγουν τα στοιχεία για τις συμπεριφορές σας, και ξέρουν πιθανώς περισσότερα για τις προτιμήσεις σας ακόμα και από τους στενότερους φίλους αλλά και την οικογένειά σας. Αυτό κάνει τις εταιρείες να θέλουν συνεχώς, να βελτιώνουν τις καμπάνιες μάρκετινγκ. Εργάζονται συστηματικά για να σας παρουσιάσουν τα προϊόντα που πιστεύουν ότι είναι πιο πιθανόν να τα αγοράσετε.

Αλλά, μπορεί  αυτή η κατάσταση να φτάσει σε ένα τέλμα.

Οι άνθρωποι του ίντερνετ, φαίνεται να έχουν κουραστεί με όλους αυτούς τους αλγόριθμους, τα μηνύματα και από το γεγονός ότι δεν απευθύνονται σε πραγματικούς ανθρώπους. Τώρα αποζητούν την εξατομίκευση στην αγοραστική διαδικασία.

Οι αγοραστές θέλουν να αισθάνονται, ότι υπάρχει κάποιος πίσω από την οθόνη του υπολογιστή που νοιάζεται γι ' αυτούς. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι περίπλοκο, θα μπορούσε να είναι κάτι τόσο απλό, όσο ένα προσωπικό mail, ένας προσωπικός κωδικός έκπτωσης κ.α.

Έρευνα υποστηρίζει αυτό το συναίσθημα, με το 41% των αγοραστών να ισχυρίζονται ότι έχουν αλλάξει την επιλογή τους από μια εταιρεία που τους άρεσε, λόγω της κακής εξατομίκευσης.

Από την άλλη, το 48% των αγοραστών στην πραγματικότητα καταλήγουν να δαπανούν  περισσότερα χρήματα σε μια εταιρεία, που δίνει την δυνατότητα εξατομικευμένων αγορών.

Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Ας εξετάσουμε ένα σενάριο. Αγοράζετε ένα μπλέντερ από ένα online κατάστημα και την επόμενη εβδομάδα λαμβάνετε ένα email από την ίδια εταιρεία με θέμα: " Είδαμε ότι αγόρασες ένα μπλέντερ. Εδώ είναι μερικά ακόμα μπλέντερ για να ρίξεις μια ματιά. "  Φυσικά και δεν χρειάζεστε άλλο μπλέντερ και εδώ είναι το σημείο όπου οι αλγόριθμοι φαίνονται "λίγοι".

Οι άνθρωποι θα ήξεραν και δεν θα σας είχαν στείλει κάτι τέτοιο στο mail μας. Το παραπάνω μήνυμα, κάνει το αγοραστικό κοινό να αισθάνεται ότι πραγματοποίησε μια απρόσωπη αγορά.  

Αυτός είναι ακριβώς και ο λόγος που σε λίγα χρόνια οι έμποροι αλλά και οι επιχειρηματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου, θα προσπαθούν να βρίσκουν τρόπους για να δημιουργούν άμεσες σχέσεις με τους πελάτες τους.

Ένας εύκολος τρόπος για να πετύχετε κάτι τέτοιο για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είναι να προσπαθήσετε να εντάξετε την εξατομίκευση στις εκστρατείες μάρκετινγκ σας .

Εδώ είναι μερικές ιδέες για να ξεκινήσετε:

  • Αποκαλέστε τους πελάτες σας, με το όνομά τους κάθε φορά που στέλνετε κάποιο ενημερωτικό μήνυμα στο mail τους.
  • Δώστε την δυνατότητα σε ένα ειδικό πελατολόγιό σας, να ρίχνει "κρυφές ματιές" στα καινούρια σας προϊόντα τα οποία δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα στην αγορά.
  • Ζητήστε από τους πελάτες σας να αφήσουν κάποια σχόλια σχετικά με τα προϊόντα που αγοράζουν. Αυτό θα σας βοηθήσει πολύ να δημιουργήσετε την τακτική μάρκετινγκ που θα ακολουθεί η εταιρεία σας.

12. Customer Experience στα online καταστήματα

ecommerce-mellon_customer

Τόσο στο φυσικό όσο και στο online κατάστημα, η εμπειρία που αποκτά ο πελάτης είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Θέλετε έμπνευση για την εμπειρία του πελάτη; Εδώ θα βρείτε τα 64 καλύτερα online καταστήματα.

Προσλαμβάνοντας στο κατάστημα, καταπληκτικούς sales assistants, που μπορούν να καθοδηγήσουν τους πελάτες σας μέσω της διαδικασίας πώλησης, μπορεί να καταφέρετε να αποβάλουν οι πελάτες σας, το αίσθημα της πίεσης κατά την διαδικασία της αγοράς ενός προϊόντος.

Για να καταφέρετε να βελτιστοποιήσετε την online διαδικασία πώλησης του καταστήματός σας, καλό θα ήταν να λάβετε υπόψιν σας, τι θα ήταν αυτό που θα ήθελε ή θα περίμενε ο πελάτης σας. Αυτό πιθανόν να σημαίνει ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε "πραγματικούς ανθρώπους " ως χρήστες για να ελέγξετε  τη διαδικασία πωλήσεών σας, ή τη ροή των ταμειακών σας ροών και εντοπίσει τα pain points, που μπορεί να έχουν οι πελάτες σας.

Λειτουργίες με τις οποίες μπορείτε να ελέγξετε το χρήστη της ιστοσελίδα σας, μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Τα call to action
  • Ο χρόνος για την διαδικασία πληρωμής
  • Οι πληροφορίες που ζητούνται κατά την διάρκεια του checkout
  • Το μήνυμά σας
  • Η ροή της σελίδας προϊόντων

13. AI (Artificial Intelligence) και Chatbots

ecommerce-mellon_AI

Οδηγούμενοι από τις παραπάνω τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η χρήση του A.I. και των  Chatbots, θα βοηθήσει τους πελάτες σας να επιτύχουν τους στόχους τους, όταν πλοηγούνται στον site σας.

Τα Chatbots έχουν εμφανιστεί εδώ και μερικά χρόνια και εξελίσσονται συνεχώς  με σκοπό να βοηθήσουν ώστε να απαντούν στις ερωτήσεις του πελάτη αλλά και σε πολλά άλλα. Αυτό είναι ιδανικό για τις επιχειρήσεις που λειτουργούν σε πολλές διαφορετικές χώρες, αλλά δεν έχουν τους πόρους, για να είναι συνέχεια σε απευθείας σύνδεση και σε επικοινωνία με τους πελάτες τους.

Οι A.I. βοηθοί, είναι πολύ σημαντικοί για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, δεδομένου ότι μπορούν να διαχειριστούν τα επίπεδα των αποθεμάτων, της αναδιάταξης, και άλλες διαδικασίες, με τις οποίες δεν θα χρειάζεται να ασχολείστε εσείς και έτσι θα έχετε χρόνο για να βελτιώσετε άλλες λειτουργίες του site σας.

Τα A.I. και Chatbots  έχουν πραγματικά αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε χρόνια και όλη αυτή η τεχνολογική πρόοδος σημαίνει ότι η ανάπτυξη αυτή, θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Για κάθε χρόνο που περνά το A.I. προσαρμόζεται και σε μια νέα λειτουργία ή τμήμα της επιχείρησης.

14. Διαδραστικά προϊόντα και Augmented Reality

ecommerce-mellon_interactive

Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το γεγονός ότι οι πελάτες δεν μπορούν να δοκιμάσουν το προϊόν προτού το αγοράσουν, όπως συμβαίνει με τα φυσικά καταστήματα. Το 51% των πελατών που ρωτήθηκαν σε μια έρευνα δήλωσαν, ότι το μεγαλύτερο μειονέκτημα των online αγορών, είναι ότι δεν μπορούν να αγγίξουν, να αισθάνονται, και να δοκιμάσουν ένα προϊόν πριν από την αγορά του.

Δυστυχώς, με το ηλεκτρονικό εμπόριο, αυτή η εμπειρία έχει σχεδόν χαθεί, αλλά η τεχνολογία είναι πάντα ένα βήμα μπροστά. Με την τεχνολογία να αναπτύσσετε μέρα με την ημέρα μπορείτε, να δημιουργήσετε συναρπαστικές εμπειρίες αγορών, στο online κατάστημά σας, όπου οι αγοραστές μπορούν να "εμπλακούν" με προϊόντα σας πριν τα αγοράσουν.

Για παράδειγμα το Shopify μέσω της λειτουργίας, augmented reality (AR), επιτρέπει στα διάφορα brands να δείχνουν στους πελάτες τους, τα προϊόντα τους σε φυσικό περιβάλλον πριν προβούν στην αγορά τους, ώστε να είναι βέβαιοι, ότι το προϊόν είναι κατάλληλο για το σκοπό που προορίζεται. Αυτό βοηθά τους πελάτες να παίρνουν πιο γρήγορα την απόφαση της επιλογής του brand από το οποίο πρόκειται να αγοράσουν το προϊόν, για το οποίο ενδιαφέρονται.